luni, 11 mai 2020

Grâu, grădină, grădinari




Azi, cu temperaturi de 28-29 de grade, putem spune ca a fost prima zi de sezon estival. Gradina este intr-un stadiu foarte bun pentru vremea asta si pentru ce ne-am propus sa facem, ceea ce nu poate decat sa ne bucure.












In timp ce, dimineata, eu mi-am facut ceva de lucru prin bucatarie, Adrian a luat un castron si o foarfeca si a cules materia prima pentru ceea ce noi numim "sucul fresh de Martian". Cele patru randuri de grau sunt acum in stadiul tocmai potrivit pentru a putea incepe primele recoltari de iarba de grau, din care, prin robotul specializat, ne obtinem sucul concentrat.






Asadar, pe o zi frumoasa, caniculara, ca de vara, noi doi, la locuinta noastra de la tara, ne-am rasfatat azi cu o licoare verde-verde din grau, cu apa minerala, asezonata cu iz de menta proaspata si lamaie, in minunat parfum de liliac din gradina noastra.
Va mai amintiti versurile poezioarei aceleia pentru copilasii mititei, care invata sa pronunte corect "rau, ratusca, ramurica"? Ei bine, azi am facut si eu cateva astfel de exercitii de dictie, in sincron cu mediul si momentul: "grau, gradina, gradinari".







Dupa ce ne-am delectat papilele gustative cu minunatia aia verde din pahar, mi-am zis sa termin si eu ce aveam de terminat in bucatarie, respectiv, ceva aburind pe aragaz, plus ceva fresh pentru masa de pranz. Asa ca am dat o fuga in gradina, mi-am luat verdeturile necesare, am constatat si inregistrat trecerea spanacului la stadiul urmator, adica inflorirea, in timp ce Adrian a cules si el alte verdeturi pentru salata.
Cu ocazia asta, n-a mai avut rabdare sa le lase sa mai creasca si a scos din pamant, cu radacini cu tot, primele salate crete pe anul acesta.










O ultima privire am aruncat pe ziua de azi si in sera, unde mustarul este deja plin de pastai cu seminte, care cresc de la o zi la alta tot mai mult, ingreunand lujerii si obligandu-i sa se aplece spre pamant. Inca mai sunt flori in varfuri si inca miroase in sera divin, a vanilie!












Din Grădina lui Dumnezeu: 11.05.2020

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu