marți, 29 octombrie 2019

Salvie pentru fumigatie




Se mai distreaza omul cat se distreaza, dar mai si munceste, nu-i asa? Sau era invers?

In fine, prognoza meteo ne avertiza de ieri ca azi urma sa avem ceva ploaie. De aceea, chiar de aseara imi propusesem in gand sa tai tufa de salvie din gradina si sa folosesc frunzele ei pentru confectionarea de pamatufuri pentru fumigatie.

Toata lumea stie deja, sper, ce-i cu fumigatia asta: purifica spatiul din jurul nostru de energii negative si/sau de tot soiul de forme-gand, entitati, spirite nedorite .

Zis si facut. Am taiat toate crengile tufei, am umplut un lighean cu ele si apoi am facut buchetelele de frunze pentru pamatufuri.

Mi-au iesit 17 bucati. Le vom lasa asa, in cos, la uscat, in loc cald, aerisit si la intuneric, pentru a-si pastra cat de cat si culoarea verzuie, apoi, dupa uscarea totala, vor putea fi folosite.

Mirosul si efectul fumului de salvie este foarte puternic, mult mai puternic decat tamaia, deci este suficienta o fumigatie scurta pentru un efect garantat.

Deocamdata azi m-am ocupat de tufa cea mare de salvie din parcela de aromatice. Mai avem o tufa si mai mare, uriasa de-a dreptul, crescuta in sera. O sa urmeze o repriza identica si la taierea aceleia, zilele urmatoare.

Dar azi, cu ocazia acestor lucrari despre care v-am vorbit mai sus, avand clestele de taiat la indemana si chef cat cuprinde la purtator, am profitat de ziua placuta, inca neplouata pana spre seara, si am taiat si toate uscaturile si tufele care mai ramasesera acolo (menta, roinita, oregano, cimbru, leustean, resturi de marar, mustar si altele), apoi am greblat si, in final, m-am putut simti mandra si satisfacuta ca am facut curatenie luna in toata parcela de aromatice. A ramas verde numai o zona de oregano in fata, restul am taiat si aruncat, caci se uscasera si se scuturasera pe acolo.

Intentionez ca zilele urmatoare sa continui curatenia de toamna in gradina, daca n-o mai ploua, astfel incat iarna sa ne prinda cu brazdele pregatite.

Mai am inca multe in minte de facut in acest sens, insa nu ma hazardez sa ma laud in fata voastra doar cu niste intentii si planuri, ca nu stiu cat ma tine harnicia asta si cheful si nu cumva sa ma razgandesc si sa ramana planurile..... in pom.

Deci, daca o sa va mai povestesc cate ceva despre gradina, e ok, daca nu, tot ok e, stiti deja de ce, deci nu veti avea motive de ingrijorare.
































Din Gradina lui Dumnezeu: 29.10.2019

***







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu