joi, 10 octombrie 2019

O virgula stupida si stridenta




Si am ajuns pe la pagina 140 si ceva. Si descopar eu acolo o virgula stridenta care nu-mi mai da pace pana n-o fac de ras public. Sau, na, poate ca mi se pare doar mie ca e doar o virgula pusa acolo ca un compromis, pentru a avea sens ce urmeaza. Poate e o virgula inocenta, nascuta din absurdul firii umane, care te lasa balta exact atunci cand ai mai mare nevoie de ea.

Sa va zic.

Inceputul ne introduce in tema, ne face cunostinta cu personajele si ne plonjeaza in actiune.

Personajele sunt super-mega de interesante, bine conturate, super-mega de inteligente, nici in vise nu-ti poti inchipui ca exista asa ceva, cu o cultura super-mega de vasta, in stiinta, arta, istorie, religii, mistere antice si altele grele, cum ar veni.

Sunt personaje super-mega de bogate, de influente, parte a lumii oculte, care decid si fac ce vor, care au painea si cutitul omenirii in maini, masonerie, din astea.

Sunt personaje care, avand in vedere cele de mai sus, se intelege si ni se mai si spune clar, sunt invaluite de secrete si de securitate maxima, super-mega securitate, filtre, tehnici, parole, tot felul de chestii, sa nu va plictisesc, ca intelegeti.

Apoi, dupa un inceput super-mega (da, v-ati prins! ) interesant, dau de virgulita asta care incearca sa faciliteze ceea ce nu ar fi putut intra in scena altfel. Adica, nu s-a gasit alta virgulita mai desteapta, mai cu mot, mai potrivita cu caracterul si inteligenta aia aproape paranormala a personajelor?

Acum ma intreb: cu ce ochi sa citesc eu continuarea cand vad ca tot ce urmeaza a fost atasat fortat la inceputul asta fabulos de pana acum doar prin intermediul unei virgulite absurde, deloc inteligenta, deloc scrupuloasa, ba, mai mult decat atat, cum v-am zis, extrem de stupida si stridenta prin naivitatea cu care suntem somati s-o acceptam dupa ce ni se serveste. Mie una mi-a sarit in ochi si n-o pot ierta.

Asadar, o sa citesc in continuare doar pentru ca sunt curioasa: oare de ce a optat autorul pentru o solutie atat de gresit evidenta? Caci nu pot sa cred ca numai eu am vazut-o. Poate se justifica pe parcurs, zic.

Deci, mai am inca vreo 450 de pagini. Sper sa nu ma tina in aer pana la sfarsit cu explicatia la intrebarea mea si sa inchei dezamagita. Ar fi pacat de tot constructul, detaliile si condeiul mestesugit cu care s-a proiectat povestea.

Asta e, am avut si eu un "of" de spus. ))))))




Din Gradina lui Dumnezeu: 10.10.2019

***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu