miercuri, 25 septembrie 2019

Metoda mea personala de slabire





Pentru mine, 53 kg este PERFECT. Nici mai mult, nici mai putin. OPTIM. Iar asa-zis-ul "chin" asociat dietei mele de slabire este doar asa, de divertisment pe facebook. Ca sa mai radem si noi putin impreuna. :D Altfel, nu-i mare schimbarea in dieta mea obisnuita.

Cred ca oricine poate slabi, daca isi propune asta. Nimic nu-i imposibil. Este nevoie mai intai de rabdare si de increderea ca puteti. Nu trebuie sa va stabiliti un termen fix. Asta este o capcana care duce la esec. Dar, da, este nevoie de disciplina alimentara si de sport. Nu sport din acela care te lasa fara suflare, transpirati si epuizati. Nu-mi place un astfel de sport. Recomand Pilates. Usor, eficient, cu efecte pe termen lung. Eu am descarcat poze de pe net, am citit detalii despre corectitudinea pozitiilor si am vizionat clipuri. Iar ganterele mele fancy au facut minuni, la propriu.  :D  

A se revedea insemnarea din 14 august 2019 "Facem si noi putin sport?" (https://oglinzilesufletului.blogspot.com/2019/08/facem-si-noi-putin-sport.html?fbclid=IwAR255KgOBH3LnG6p3iLX-0TLBNyVTeu8qfVs4e3SAfBTrkChKYVLJC0gfgg).






Despre exercitiile de sport potrivite am scris in insemnarea din 1 septembrie 2019 "Primii pasi pentru o dieta de slabire" (http://oglinzilesufletului.blogspot.com/2019/09/primii-pasi-pentru-o-dieta-de-slabire.html)  si in cea din 26 august 2019 "Eu, cand vreau sa fac sport, fac sport" (http://oglinzilesufletului.blogspot.com/2019/08/eu-cand-vreau-sa-fac-sport-fac-sport.html)






Diciplina alimentara are in vedere cateva restrictii (asta e, nu se poate altfel). Taiati complet de pe lista: dulciurile si sucurile de ori fel, painea, cartofii, orezul, pastele. Mancati putin la fiecare masa, atat cat incape in pumnul personal, facut caus (asta este dimensiunea normala a stomacului tau), si niciodata dupa ora 18:00. Eu am fost mai catolica decat papa si am ridicat stacheta la ora 17:00. 

Dimineata nu mananc nimic, doar imi beau cafeaua (ness-ul). Cel mai greu mi-a fost sa reduc numarul cafelelor baute pe zi. Am trecut de la patru cani (200 ml/cana) pe zi la doar doua. Asta inseamna ca am redus de la 8 lingurite de zahar brun pe zi la doar 4 lingurite. Am suplimentat nevoia de zahar cu fructe. 

Apoi, se stie deja, noi nu mancam deloc carne. Iar branza si oua mancam doar ocazional.

Va intrebati, poate, ce mai ramane disponibil.  :D )))) Salate din legume proaspete (dovlecel, castraveti, ardei gras/gogosari, telina, morcovi, ceapa, rosii, ridichi, broccoli, conopida, varza), amestecate, eventual, cu diverse adaosuri de seminte (nuci, floarea soarelui, alune, caju, hrisca hidratata, susan etc.), boabe de porumb dulce, guinoa fiarta, si altele, dupa inspiratie. Plantele aromatice sunt foarte indicate in salate: patrunjel, marar, rucola, oregano, Mellisa etc. Ca dressing: un pic de sare, o lingura de ulei de masline si o lingura de otet balsamic. Atat. Iarna apar in decor ciorbele si supele. 

Insa, indiferent de anotimp, noua nu ne lipseste de la masa zilnica humusul si pateul din linte (facute in casa, ultimul in amestec cu masline verzi), care asigura necesarul de proteine. 

Si, sa nu uit de "din ala".  :D Adica germeni din fasole mung sau linte, care asigura, mai ales in anotimpurile reci, necesarul de enzime, proteine si alti nutrienti. Se pot folosi si germeni din alte seminte, insa noi am ales sa facem, alternativ, o saptamana din fasole mung, o saptamana din linte, pentru ca sunt cele mai echilibrate nutritional. 

A se revedea insemnarea din 01 iulie 2016 "Si tu mananci... "din ala"?!" (https://oglinzilesufletului.blogspot.com/2016/07/si-tu-mananci-din-ala.html?fbclid=IwAR23MtrHjLbj6YiJdTLcyZknVNo7QID9v0n51kU1_9laFi6fmu-raHwLxww) .

Cam asta e. :D 






Si, in incheiere, trebuie sa precizez ca, din cand in cand, macar o data pe luna, este bine sa va acordati o recompensa. Este necesara pentru partea emotionala care va poate solicita pe parcursul acestui program. Eu imi dau voie sa savurez o amandina, preferata mea, o pizza, un covrig, o merdenea (pofte copilaresti, da). Dar asta se poate numai dupa ce intrati intr-un flux constant de scadere a greutatii.:)   

La inceput, in primele doua-trei saptamani, pare ca nu se intampla nimic si este foarte frustant. Stiu cum e. ;-) Apoi, cantarul incepe sa coopereze. N-are incotro. Il obligati. :D Il trageti pe roata, il schingiuiti, il torturati, apoi, in cele din urma, incepe sa arate din ce in ce mai putin. :D  Din momentul acela totul devine mult mai motivant si mai usor. 

Trebuie sa rezistati tuturor tentatiilor in prima luna. Absolut tuturor tentatiilor! Altfel nu merge. Ispitele sunt la tot pasul, trebuie sa fiti hotarati/hotarate si sa stiti ca puteti sa reusiti. :)  

Rezistenta in fata ispitelor culinare trebuie sa fie cel putin la fel de puternica precum.... panza aia de paianjen din cantec. :D  


Rezultatul meu concret: in doua luni, de la 55,2 la 53,1. :) 
Si, sa ne amintim, am avut concedii la munte in acest rastimp, deci pizza, chestii.... ispite, deci. :D ))))

 ***

In februarie a.c. am inceput povestea de la aceasta poza.....




Azi, dupa exact 7 luni, o inchei cu aceasta poza... in fluturi.... Semnele potrivite se simt dupa rezonanta in fata lor.  



 
Si, cu aceasta, inchei apoteotic subiectul acesta. :)




























Din Gradina lui Dumnezeu: 25.09.2019

***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu