vineri, 20 decembrie 2019

Am primit anticipat un dar de Crăciun




„Ați reușit să faceți, din noi, doi adulți funcționali, două femei independente, cu familii, cu cap pe umeri și inimă în piept, care își iubesc părinții, pentru că și voi   ne-ați iubit și ne-ați crescut să fim puternice, să știm să luăm o decizie, cu responsabilitate și asumare. Așa stă în legea lucrurilor, ca un copil să devina adult, iar părinții sunt responsabili doar să îl ghideze ca să devină un adult capabil să zboare liber.”
            În curând Moș Crăciun vine cu daruri, eu însă mi-am primit deja unul în energia căruia încă vibrez de drag. Aspectul meu de mamă stă acum cu lacrimi de bucurie în ochi și strânge în inimă cel mai frumos dar pe care o mamă îl poate primi: confirmarea că totul a avut un rost, că aripile au crescut frumos, că puii zboară liberi, că știu să-și poarte de grijă și că zborul lor vorbește deja despre ei, despre curajul și încrederea în ei înșiși, despre entuziasmul și forța lor de a-și primi în aripi viitorul.
            În ciuda aparențelor, nu mi-a fost ușor să-mi las puii să zboare. Cel mai greu pentru mine a fost, nu momentul în care fetele mele au zburat din cuib, ci un pic mai devreme, în momentul în care am conștientizat că ele, doamne! chiar vor face asta, și că eu va trebui să știu să le dau drumul, să le încurajez să-și ia viața în aripi, să aibă încredere în ele, în aripile lor și în faptul că, orice-ar fi, vor reuși. Cel mai greu a fost să tac atunci când aș fi vrut să le spun „mai rămâneți mici, aici, lângă mine”. Cel mai greu mi-a fost să-mi rețin unele gesturi atunci când știam că aripile mele protectoate sunt înlocuite de aripile în duet ale partenerilor lor de viață. Cel mai greu mi-a fost să aștept în cuibul gol atunci când știam că bucuria lor este de a-și descoperi frumusețea și miracolele propriilor lor cuiburi.
            Însă, acum, după ce greul a trecut, cea mai mare fericire a mea, ca mamă, este să știu că a meritat să învăț să tac, să mă rețin și să aștept atunci. 

Din Grădina lui Dumnezeu: 20.12.2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu