sâmbătă, 19 martie 2016

Plâns şi jale peste sat




Locuim într-un sat în care oieritul este ocupaţia principală a sătenilor. De câteva săptămâni oile au început să fete miei. De vreo două ori am ieşit şi eu la poartă şi am întâmpinat turmele de oi la întoarcerea de la păşunat, dorind să văd şi să mângâi şi eu mieii proaspăt fătaţi chiar atunci, sus pe deal. Ciobanul mi-a dat într-o seară unul în braţe. Mielul a scârţâit după mumă-sa, iar ea şi-a întins imediat botul behăind lung către el. A fost ceva magic. Am simţit legătura lor unică, inconfundabilă şi indestructibilă, legătura de aducere la viaţă.



Azi a fost jale mare peste sat. 


Azi au venit în sat tir-uri mari specializate în transportul animalelor vii. Mâini de afacerişti versaţi au smus mieii din ţarcuri, de lângă mamele lor, ignorându-le plânsul ascuţit şi speriat, i-au încărcat în maşini, au plătit preţul convenit şi au plecat. 

Se apropie Paştele oamenilor. Tradiţiile lor cer sacrificiul inocenţilor.



În urma maşinilor a rămas plânsul şi jalea oilor.



E deja noapte târziu, dar de prin curţile din jur încă se mai aude behăitul lor prelung, insistent, rugător, chemător de miei la alăptat...



Încă plâng. Şi ele şi eu.

De ce?... De ce??... De ce???...





Din Grădina lui Dumnezeu: 19.03.2016



***



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu