luni, 11 februarie 2019

Hai, cine incearca primul? - Recomandare film, Harry Potter



Acum, la tv, film Harry Poter si Prizonierul din Azkaban.
 

Scena unui test periculos pentru elevi - imprietenirea cu Grifonul. Dialog:

- Hai, cine incearca primul? intreaba profesorul.

Toti elevii din jurul lui Harry fac instant un pas inapoi. Profesorul exclama:

- Bravo, Harry! Te felicit!

Harry, speriat si el de pericolul testului, este nedumerit. Nu intelege de ce este felicitat. Priveste in jur si atunci intelege. Este primul. Toti ceilalti au facut un pas inapoi. Ba, mai mult, Ron, prietenul sau, il impinge din spate incurajator: "Bravo, Harry, hai, indrazneste!"

Iar Harry indrazneste. Accepta ca ESTE primul. Face un pas inainte. Este decizia lui, pasul lui inainte. Si trece testul cu brio. Mai mult decat atat, ZBOARA!
 
Super scena! Cu sens.


Link-ul de mai jos arata chiar scena in care Harry devine primul dupa ce colegii lui au facut un pas inapoi, el ramanand pe loc.
 

***

Sunt niste povesti fantastice!!!! Eu le-am cumparat fetelor mele cand erau mici, abia aparusera in Romania in varianta in engleza, mai intai. Ele stiau bine engleza chiar daca erau abia prin clasa a 5-6 sa zic... nu mai stiu exact... erau mici.... 

Apoi au inceput lansarile in miez de noapte, la care veneau copiii costumati in diverse personaje... le-am dus si pe ele la cateva lansari, sa se bucure de atmosfera aia de poveste. Au citit toate cartile de nu stiu cate ori, le-au citit pe unele in varianta in engleza, ca nu mai aveau rabdare sa apara in romana.... a fost o nebunie generala in anii aia!  

Cand au aparut filmele - alta nebunie. Au invatat replicile pe de rost! Scene intregi! Stioau o multime de detalii specifice din carti care nu apareau in filme si comentau, contestau filmele. Jocurile pe calculator, apoi. Alta nebunie! 

Deci, da, am fost fani, caci si eu am preluat microbul.  Acum revedem filmele macar o data la doi ani, noi, adultii. Ele, tot adulti acum, probabil ca mult mai des. 
Sunt povesti nemaipomenite! Cu o multime de lectii de viata, cu simboluri interesante, care au echivalent in realitate, pentru cine stie.... Totul e real, de altfel. Dar nu toti cred asta. 








 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu