vineri, 11 octombrie 2019

O pagina, doua, inainte de culcare????




Niciodata nu m-am incadrat in sintagma cititului "o pagina, doua, inainte de culcare".

Pur si simplu, nu pot sa inteleg cum vine asta! In acest caz, "cartea de pe noptiera" imi pare ceva abstract, ca un decor elitist, de dormitor, mai degraba.

Eu ori citesc, ori nu citesc. N-am nici o intrebare in acest context.

Cartea trebuie sa ma prinda, sa ma tina acolo captiva, sa ma chinuie bine si sa ma stoarca de toata curiozitatea de care sunt in stare. Altfel, inseamna ca nu e o carte "buna" pentru mine, deci nu o citesc. Bineinteles, n-o abandonez chiar dupa primele 10 pagini daca nu se intampla asta, ii acord o sansa si astept includerea in "flux".

Daca ma prinde, si trebuie sa ma prinda, ca sa continui a citi din ea, chiar si o carte din aceea, in care citesti cu lingurita si apoi "rumegi la greu", tot nu o pot lasa din mana pana n-o termin. Cititul acesta devorator nu depinde la mine de stare sau oboseala, caci, oricum, nici nu ma apuc de citit romane decat in perioade in care am "stare" pentru citit. Din fericire, nu ma tine mult. Ha, ha, ha, am glumit! ))))

Aseara ajunsesem deja la peste 300 pag dupa ce abia o luasem in mana de cateva ore, iar ideea de a ma opri din citit doar pentru ca era trecut de 12 mi-a ridicat instant un val de nemultumire. Aveam o noapte intreaga la dispozitie pentru a o termina, abia asteptam sa o termin, nu puteam sa ma opresc inainte de a o termina! Asa citesc eu o carte buna.

Lesne de inteles ca am adormit facandu-mi scenarii in minte si frustrari ca m-am oprit.

Dimineata, cand am facut poza de mai jos, treceam la pag 400 fara sa fi primit raspunsul la intrebarea mea de ieri.

Probabil ca voi fi nevoita sa ma multumesc cu ideea ca virgulita aceea, despre care va vorbeam ieri, n-a fost altceva decat o "veriga slaba" a lantului prea plin de informatie, prea incarcat cu actiune, prea tensionat de suspans, prea solicitat de ideea care guverneaza povestea.

Ok, se presupune ca, in aceasta lume, orice lant are o veriga slaba, altfel nu se poate. O veriga slaba care face cat tot restul lantului puternic, pe principiul "Fortele opuse sunt egale si se anuleaza/potenteaza reciproc", pana la un punct. Admit si trec mai departe.

Gata, ma duc sa inchei travaliul. Mai am foarte putin, cam vreo 100 de pagini. 




Up date: 11.10.2019 ora 19:33

Ei bine, am dat-o gata! 600 in cap, coane Fanica! Concluzia este clara: "Caci nu exista nimic ascuns care nu va fi dezvaluit, si nici o taina care nu va iesi la lumina"  

Cer si astept dezvaluirea tuturor celor ascunse si revelarea in lumina a tuturor tainelor, in Momentul Optim Divin. Amin.




Din Gradina lui Dumnezeu: 11.10.2019

***


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu