marți, 5 februarie 2019

Smoothie sau compot de mere?



Pentru ca am deprins gustul si dependenta de smoothie fresh, facut din diverse combinatii de fructe si alte ingrediente, am cam uitat de compotul de mere din pivnita, cel facut in vara lui 2017. Da, da, fara nici o gluma, in urma cu doi ani.


Pentru ca anul trecut m-am jurat ca nu mai muncesc la borcane cu compoturi, gemuri, legume, verdeturi, am pus la congelator ce s-a putut din recolta obtinuta si ne-am straduit, in paralel, sa consumam din conservele pregatite anul anterior, respectiv, in 2017. 


Am facut atunci atat de multe borcane cu conserve pentru iarna, incat s-ar fi putut aprecia fara nici o exagerare ca pregateam rezerva strategica pentru salvarea intregii omeniri in buncare subterane antiatomice. Intre timp Apocalipsa a fost amanata de mai multe ori, asa ca rezerva mea strategica a ramas in pivnita in asteptarea consumului planetar. 


In cele din urma, treptat, treptat, am reusit sa mai diminuam stocul. De compot, insa, aproape ca uitasem, cum v-am zis. Azi m-am hotarat sa verific cateva borcare ca sa vad daca mai e ceva bun sau trebuie sa arunc continutul. 


Am luat cateva borcane in casa si am desfacut doua dintre ele. Am ramas uimita! Mai intai mi-a incantat narile o puternica aroma de vanilie si scortisoara, iar siropul era atat de limpede si usor galbui, incat as fi putut jura ca este miere de salcam in borcan. 


Am golit compotul intr-o cana mare, de plastic, am mixat bine cu blenderul, am turnat in pahare, am pudrat deasupra cu un pic de scortisoara, mai mult pentru decor si.... a iesit un asa fel de "smoothie" bun, de nici nu mi-a venit a crede! 


Mai avem inca 40 de borcane. Pai, rezerva strategica, nu v-am spus?! 











Din Gradina lui Dumnezeu: 05.02.2019



***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu